Grønningen 25
1270 København K
Tlf. 33 63 09 00
Fax 33 63 09 29

4. maj 2012

Imerco+ runder 300.000 medlemmer på rekordtid

På mindre end et halvt år er Imercos loyalitetsprogram Imerco+ blevet en megasucces. 300.000 kunder har nu meldt sig ind i Imerco+, Imercos eksklusive kundeklub, der giver specielle fordele til kædens loyale kunder.

– Kunderne vil gerne forkæles med bonuspoint, fordele og eksklusive tilbud. Det bliver de i Imerco+, konstaterer Imercos adm. direktør Villy Gravengaard.

Imerco+ blev lanceret i oktober sidste år og har på rekordtid passeret 300.000 medlemmer, som nyder godt af de mange fordele.

– Det overgår vores vildeste forventninger, og det glæder os meget, at kunderne har taget så godt imod Imerco+, siger Villy Gravengaard.

Kontante fordele

En af de store fordele i Imerco+ er de bonuspoint, som kunderne opsparer ved hvert køb. Imerco+ tilbyder, som en af de eneste kundeklubber i Danmark, at de opsparede bonuspoint kan konverteres til køb af valgfrie varer.

Imercos marketingchef, Morten Kåre Pedersen, vurderer, at det er en af grundene til den store popularitet hos kunderne.

– Hver gang et Imerco+medlem handler i Imerco og husker at vise sit medlemskort, så opsparer kunden bonuspoint, som kan bruges frit i butikken. Pr. 20 kroner, man køber for, opsparer man 1 krone, og det kan altså hurtigt blive til noget, hvis man jævnligt handler i Imerco. Den fordel har mange kunder fået øjnene op for, siger Morten Kåre Pedersen.

Lokale kundetiltag

Ud over bonuspointene får kunderne også specielle medlemstilbud og nyhedsbreve, der fortæller om arrangementer, tilbud og nyheder, kun for medlemmer.

– Vi har i den seneste tid sendt nyhedsbreve ud til lokalområder, for eksempel når en lokal butik holder et kundearrangement, har længe åbent, eller når der er specielle tilbud. Det gør informationen relevant og eksklusiv for den enkelte kunde, at vi har mulighed for at invitere kunden ned til netop hendes lokale butik, når der sker noget specielt, forklarer marketingchef Morten Kåre Pedersen, som vurderer, at den lokale butik er vigtig for mange kunder.

– Selv om mange kunder i dag shopper rundt mellem forskellige butikker, så vil man også gerne knytte sig til sin lokale og foretrukne forretning. Den strømning imødekommer vi også med Imerco+, siger Morten Kåre Pedersen.

Øvrige nyheder

Tilbage til oversigt